jueves, 10 de mayo de 2012

Hezkuntza desberdin bat posible da.






"Mundua aldatzen ari da, baina hezkuntza sistema ez da ia aldatu XIX.mendetik"




Eskola garaia amaitu, kontzientzia maila bat bereganatu eta, gehienbat, hezkuntza mundu honetan sartu nintzenetik, beti izan dut buruan sistemaren kontua biraka. "Gizartea hala doa hezkuntza sistemaren erruagatik", "analfabeto maila hezkuntza sistemaren errua da", ... "hezkuntza sistema aldatu behar da". Zenbatetan entzun izan ditut halako komentarioak... Telesailetan, irratian, artikuluetan, ... baita kalean ere. Eta, halaber, ez dut beste ezer entzuten "eskola inklusiboa" bezalako terminoak baino.

Argi dago, beraz, arazo bate aurrean gaudea; eta, horretarako, nolabaiteko eskuhartzea izan behar dugula.
Baina...
Zerbait egiten dugu honen aurrean?

Unibertsitateko Irakasle Eskolan sartu nintzenetik ez dut beste ezer entzun haurren aniztasunari buruz baina, haien gaitasunak ezagutu behar direla, indartu, lagundu egin behar zaiela bide hori egiten, bakoitzaren erritmoa errespetatu behar dela, ... Baina, atzera begiratzen dudanean, orain hainbat urte erabiltzen omen zen sistema magistrala besterik ez dut ikusten; teorikoki alde batera utzi den sistema. Nire galdera da, Non gelditzen da irakasle eskola honetan ikasten duguna?

Hasteko, ikasketa ere ez da Irakasle Eskolatzat ezagutzen. Seguruenik, "Magisteritza" ezagunagoa egingo zaizue. Magisteritza. Magistrala.

Eta, jarraitzeko, oinarrian, gaur galdera potolo bat bota nahi dizuet:

Zer egin dezakegu hau aldatzeko?

Orokorrean, jendeak, errealitate bat aldatzea zaila dela oso barneratua dauka. "Pertsona batek egiten duenak ez du ezerrez aldatzen". Bada, hau aldatzearren, gaur nik beste errealitate baten adibide bat dakarkizuet: KHAN ACADEMY.

"Akademia" hau internet bidezko klaseetan datza. Irakasle batek klaseak bideoan grabatu eta internet webgune batera igotzen dituzte. Arraroa, ezta? Desberdina. (Emaiozue begirada bat webguneari diodana ulertzeko, izenean sakatzen baduzue zuzenean irekiko zaizue beste leiho batean)



"Quiero hacer de la escuela un lugar divertido y eficaz." Salman KHAN.


"Lo que se enseña en las aulas sirve de muy poco en la vida real." Walter LEWIN


"La labor del profesor no es demostrar lo que sabe, sino transmitirlo." Juan MEDINA


Azken finean, irakurleok, gaur lortu nahi dudana hezkuntzaren egoera aktualari buruzko gogoeta bat sortzea da. Espainian, zehazki, hezkuntza berak jasotzen dituen errekorteak erabat ulergaitzak dira; dituen klase bakoitzeko ikasleen kopuru handiagotzea bezalako ondorioak, ... guztiz ulertezinak. Baina oraindikan badago esperantza. Aldatu daitekeen zerbait da. Zaila da, lan handia egin behar da, esfortzu bat suposatzen du; baina pena merezi duen guztiak bezala.

Amaitzeko, TED (Tecnología, Entretenimiento, Diseño. Irabazi-asmorik gabeko "zabalduak izatea merezi duten ideiak" ezagutaraztea diharduen organizazio bat)-etik zabaldutako lau bideo utziko dizkizuet, ea nire asmoa benetan ulertarazten dizuedan.




(11:40, subituluak jarri daitezke)


Animazio entretenitzaile batekin, Sir Ken Robinsonek hezkuntza sistema zaharkitua dagoela eta berrikusi beharko litzatekeela arrazoitzen du.



(20:27, subtituluak jarri daitezke)

Salman Khanek hezkuntza sistema tradiozionala tekonologia bidez aldatu daitekeela azaltzen du: "Klaseak etxean ikusi beharko lirateke ordenagailu bidez eta etxekolanak klasean egin beharko lirateke irakaslearekin".



(17:40, subtituluak jarri daitezke)

David Christianek, Historiako irakasleak, modu inteligente batean erabilitako irudi bidezko klaseak ematea probetxugarria dela frogatzen du; 17 minututan, klase "magistral" bat emanez, unibertsoaren historia kontatuz.


(11:33, subtituluak jarri daitezke)

Dan Meyerrek, Matematika irakasleak, egungo matematika klaseek ikasleei problemak konpontzen irakasten dietela azaltzen du, hauek eragiten irakatsi beharrean. Haurrak momentu batez geldiarazi eta pentsarazten dituzten ariketen adibideak ematen ditu.




Gauzak aldatu daitezke, guztion nahia bada.





No hay comentarios:

Publicar un comentario